پنج شنبه# #،# #24# #اسفند# #1396
تجربه متفاوت گردشگران نوروزی مشهد با تارا
امروز از نقشه هوشمند گردشگری شهر مشهد که با مسوولیت عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی و به سفارش معاونت فرهنگی شهرداری مشهد انجام شده است؛ در تالار شهر رونمایی شد.
حسین مبینی، مجری این طرح در این خصوص به واحد اطلاع رسانی پژوهشکده گردشگری گفت: نقشه هوشمند گردشگری شهر مشهد با استفاده از نرم افزار واقعیت افزوده گردشگری (TARA)، امکان ارائه اطلاعات تکمیلی به گردشگران را مهیا می کند.
عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی افزود: در فاز نخست 10 مکان گردشگری مهم شهر مشهد از طریق نرم افزار تارا به گردشگران معرفی می گردند. گردشگران با نصب نرم افزار واقعیت افزوده گردشگری تارا(Tourism Augmented Reality Application) و اسکن نمودن تصاویر مکان های گردشگری روی نقشه، می توان اطلاعات بیشتری از آن مکان ها به دست آورد.
مجری این طرح افزود: این ده اثر شامل حرم امام رضا(ع)، آرامگاه فردوسی، خانه ملک، کوهسنگی و موزه بزرگ خراسان، پارک ملت، بوستان وکیلآباد، بوستان مینیاتوری، آرامگاه نادرشاه، خواجهربیع و فرهنگسرای بهشت هستند که حرم رضوی و آرامگاه فردوسی در فاز اول به صورت صوت و سه بعدی و سایر آثار به صورت صوتی در این نرمافزار معرفی شدند.
مبینی گفت: استفاده از نرم افزار تارا می تواند تجربه متفاوتی از حضور در مشهد را برای گردشگران فراهم آورد و کیفیت شناختی از مقاصد گردشگری را افزایش دهد.
شایان ذکر است این نقشه به همت گروه مدیریت و برنامه ریزی گردشگری و مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری و به درخواست مدیریت گردشگری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد تهیه شده است. گروه مدیریت و برنامه ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در نظر دارد با تکمیل چرخه هوشمند سازی گردشگری، انتقال ارزشهای معنایی و هویتی شهر مقدس مشهد را برای همه گروه های گردشگر اعم از بومی و غیر بومی فراهم آرود.
اخبار
- دکتر رفیعی از شکوفایی تا افول برند در مقاصد گردشگری گفت
- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
- مشاور عالی وزیر:
- عضو شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری:
- عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی پاسخ داد چگونه گردشگری میتواند در محیطی ناپایدار به تحول پایدار دست یابد؟
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- برگزاری سمینار خراسان تمدنی، مقاصد گردشگری و تحول پایدار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
