شنبه# #،# #01# #اردیبهشت# #1397
معاون آموزشی- پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان: باید نسبت به ترجیحات و نیاز زائران در مشهد وفاق شود
معاون آموزشی- پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: باید توجه و نگاه ویژهای به ترجیحات زائران در مشهد داشته باشیم و در راستای احترام به نیازها و ترجیحات آنها وفاق کلی صورت گیرد.
به گزارش واحد اطلاع رسانی پيوهشکده گردشگری به نق از ایسنا، دکتر هادی رفیعی در دومین سمینار زیارت نوروزی که در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: مشهد به واسطه وجود بارگاه رضوی هر ساله شاهد ورود خیل عظیمی از گردشگران و زائران است و در مواقعی از سال ورود مسافران با ایامی خاص همچون ماه صفر و نوروز مصادف میشود.
وی ادامه داد: حجم زیاد ورود مسافر به مشهد مستلزم بسیج منابع مختلف توسط دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی است. این موضوع ارتقای کمی و کیفی برنامهها را گوشزد میکند زیرا ارتقای آنها میتواند به توسعه گردشگری شهر مشهد کمک شایانی کند.
رفیعی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت در حوزههای مختلف اسکان، حمل و نقل و ... ضروری است، افزود: همچنین باید توجه و نگاه ویژهای به ترجیحات زائران در مشهد داشته باشیم و در راستای احترام به نیازها و ترجیحات آنها در حوزه زیارت و سیاحت وفاق کلی صورت گیرد.
معاون آموزشی- پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: این امر باعث وفاداری گردشگران و زائران و ماندگاری آنها در مشهد خواهد شد و در بلندمدت شاهد ارتقای شاخصههای توسعهای در حوزههای اجتماعی و فرهنگی و ... خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان به دنبال برقراری ارتباط میان حوزه علمی و بخش اجرایی است، بیان کرد: از زمان تاسیس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان تاکنون 500 طرح مطالعاتی که بیشتر آنها کاربردی بوده، انجام گرفته است.
رفیعی افزود: در این زمینه میتوان به طرح پیمایش ملی سفر ایرانیان، مطالعات آمایش استان و مطالعاتی در حوزههای مختلف علمی اشاره کرد که به سفارش دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.
به گزارش واحد اطلاع رسانی پيوهشکده گردشگری به نق از ایسنا، دکتر هادی رفیعی در دومین سمینار زیارت نوروزی که در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: مشهد به واسطه وجود بارگاه رضوی هر ساله شاهد ورود خیل عظیمی از گردشگران و زائران است و در مواقعی از سال ورود مسافران با ایامی خاص همچون ماه صفر و نوروز مصادف میشود.
وی ادامه داد: حجم زیاد ورود مسافر به مشهد مستلزم بسیج منابع مختلف توسط دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی است. این موضوع ارتقای کمی و کیفی برنامهها را گوشزد میکند زیرا ارتقای آنها میتواند به توسعه گردشگری شهر مشهد کمک شایانی کند.
رفیعی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت در حوزههای مختلف اسکان، حمل و نقل و ... ضروری است، افزود: همچنین باید توجه و نگاه ویژهای به ترجیحات زائران در مشهد داشته باشیم و در راستای احترام به نیازها و ترجیحات آنها در حوزه زیارت و سیاحت وفاق کلی صورت گیرد.
معاون آموزشی- پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: این امر باعث وفاداری گردشگران و زائران و ماندگاری آنها در مشهد خواهد شد و در بلندمدت شاهد ارتقای شاخصههای توسعهای در حوزههای اجتماعی و فرهنگی و ... خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان به دنبال برقراری ارتباط میان حوزه علمی و بخش اجرایی است، بیان کرد: از زمان تاسیس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان تاکنون 500 طرح مطالعاتی که بیشتر آنها کاربردی بوده، انجام گرفته است.
رفیعی افزود: در این زمینه میتوان به طرح پیمایش ملی سفر ایرانیان، مطالعات آمایش استان و مطالعاتی در حوزههای مختلف علمی اشاره کرد که به سفارش دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.
انتهای پیام
اخبار
- دکتر رفیعی از شکوفایی تا افول برند در مقاصد گردشگری گفت
- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
- مشاور عالی وزیر:
- عضو شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری:
- عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی پاسخ داد چگونه گردشگری میتواند در محیطی ناپایدار به تحول پایدار دست یابد؟
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- برگزاری سمینار خراسان تمدنی، مقاصد گردشگری و تحول پایدار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
