سه شنبه# #،# #08# #خرداد# #1397

گردشگری در ایران؛ چالش‌ها، توسعه و مسایل

اشتراک گذاری

کتاب "گردشگری در ایران؛ چالش‌ها، توسعه و مسایل"با مشارکت علمی چند تن از اعضا هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی توسط انتشارات روتلج  انگلستان (Routledge) به چاپ می رسد.

این کتاب  با مدیریت پروفسور مایکل هال، نویسنده و محقق برجسته بین المللی در حوزه گردشگری و استاد دانشگاه کانتربری نیوزلند، نمایه شده است.

این کتاب، اولین مجموعه علمی تحقیقات گردشگری در ایران است که توسط کارشناسان گردشگری ایرانی مستقر در داخل و خارج از ایران تدوین شده است. بخش های مختلف این کتاب به مسائل اساسی گردشگری ایران،  پتانسیل‌های ویژه کشور ایران در گردشگری مانند گردشگری سلامت، حمایت از میراث فرهنگی ایران، تصویر ایران و اقتصاد مقاومتی برای ارزیابی معیارهای گردشگری و آینده بالقوه آن در یک محیط سیاسی ناپایدار، می‌پردازد.

 این کتاب به افرادی که خواستار آشنایی با فضای گردشگری ایران هستند و همچنین افرادی که علاقمند به توسعه ملی و منطقه‌ای ایران با کمک گردشگری هستند، کمک خواهد کرد. متن کتاب در 14 فصل مجزا تنظیم شده است و در هر فصل به مسایل و چالش‌ها و پتانسیل‌های توسعه گردشگری در ایران پرداخته شده است. تعدادی از اعضاء هیات علمی و پژوهشگران  پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در تدوین این کتاب همکاری داشته اند. این همکاری در قالب تالیف 4 فصل از کتاب صورت گرفته است.

سحر سلطانی و افسانه زارعی در فصل سوم این کتاب با عنوان: تحریم‌ها، توافق 2015 و صنعت گردشگری ایران، معصومه توانگر در فصل 14 کتاب با عنوان: تاثیرکیفیت خدمات درک شده و اعتماد، بر انگیزه‌های رفتاری گردشگران مشهد و ایران، بردیا شعبانی در فصل 9 این کتاب با عنوان: نقش رویدادهای اجتماعی و فرهنگی در بازسازی تصویر ایران و عادل حبیبی نیکجو در بخش نخست کتاب با عنوان: گردشگری داخلی در ایران: توسعه، محدودیت‌ها و مسائل در تدوین و تالیف این کتاب همکاری داشته‌اند.

 محتوای کتاب از طریق سایت زیر قابل دسترس محققین و علاقمندان به مباحث گردشگری ایران می‌باشد.

https://www.routledge.com/Tourism-in-Iran-Challenges-Development-and-Issues/Hall-Seyfi/p/book/9781138505124

 

اخبار