دوشنبه# #،# #21# #آبان# #1397

توسط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی؛ کارگاه آموزشی تهیه جدول داده و ستانده برگزار می‌گردد

اشتراک گذاری

مدیر گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی از برگزاری کارگاه آموزشی تهیه جدول داده و ستانده برای کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد براتی با بیان این مطلب افزود: این کارگاه در راستای طرح پژوهشی تهیه جدول داده و ستانده و کاربردهای آن در استان توسط این پژوهشکده با سازمان برنامه بودجه برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این کارگاه آموزشی، آشنایی با جدول داده و ستانده، شیوه تهیه جدول منطقه‌ای، شیوه بروز رسانی جداول و تحلیل کاربردها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

براتی ادامه داد: جدول داده و ستانده یک ابزار مهم برنامه‌ریزی برای کشور و استان است که به طور معمل هر 10سال یکبار توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه می‌گردد.

مدیر گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: جدول داده و ستانده کاربردهای زیادی دارد و یک منبع آماری مهم در کشور تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: يک جدول داده و ستانده؛ بيانگر جريان کالاها و خدمات بين تمام بخش‌هاي مختلف يک اقتصاد ملي، منطقه‌اي يک شهر و يا يک بنگاه بزرگ در دوره‌اي مشخص مثلا يک سال است.

گفتنی است که کارگاه آموزشی تهیه جدول داده و ستانده از سه شنبه 22 لغایت پنج شنبه 24 آبان ماه سال جاری برای کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

اخبار