چهارشنبه# #،# #03# #اردیبهشت# #1399

مدیرگروه جامعه‎ شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری: کارهای میدانی گروه از زمان شروع کرونا متوقف شده است

اشتراک گذاری

مدیرگروه پژوهشی جامعه ‎شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد، ما نتوانستیم کارهای میدانی خود را انجام دهیم و حتی طرح‌های پژوهشی مبتنی بر این کارهای میدانی نیز متوقف شده است.

به گزارش پژوهشکده گردشگری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حامد بخشی، در خصوص تاثیر کرونا بر فعالیت‌های پژوهشی این گروه، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما و تقریبا اکثریت پژوهش‌های اجتماعی که ما انجام می‌دهیم، مبتنی بر مطالعات میدانی است.

وی افزود: این مطالعات میدانی نیازمند این است که پرسشنامه‌هایی توسط مردم سطح شهر تکمیل شود، داده‌هایی که از این پرسشنامه‌ها به دست می‌آید، برای اطلاعات و تحلیل‌های فردی کاربرد دارد.

بخشی بیان کرد: از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد، ما نتوانستیم این کار میدانی را انجام دهیم و حتی طرح‌های پژوهشی مبتنی بر این کارهای میدانی نیز متوقف شده، زیرا این امکان وجود ندارد که ما به درب منازل ‌مردم مراجعه کنیم و از آنها بخواهیم که پرسشنامه‌ای را تکمیل کنند. کرونا روی این فعالیت‌ها تاثیر منفی گذاشته یا آنها را به رکود کشانده است.

مدیرگروه پژوهشی جامعه ‎شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: از طرف دیگر کرونا پیامدهای اجتماعی نیز داشته و موجب شده که برخی اولویت‌های پژوهشی و زمینه‌های کار برای ما ایجاد شود که در رابطه با پیامدهای اجتماعی کرونا در جامعه، معنا و درک اجتماعی از کرونا در بین مردم و نظر آنها است. همه این موارد اولویت‌های پژوهشی بوده که نیازمند کارهای میدانی است.

وی ادامه داد: ما اولویت‌های پژوهشی طرح کردیم، اما معلوم‌ نیست چقدر می‌توان آنها را در سطح عملیات میدانی انجام داد. ما برای آینده مرتبط با کرونا ایده‌هایی داریم که ‌پژوهش‌های اجتماعی در رابطه با تبعات و معانی کرونا در جامعه است.

اخبار