يک شنبه# #،# #06# #مهر# #1399

مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خبر داد: اجرای فاز جدید طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان با سهمیه ۱۰۰۰ نفر

اشتراک گذاری

مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از اجرای فاز جدید طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان با سهمیه ۱۰۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد سخدری، ظهر روز گذشته ۵ مهرماه در نشست شورای راهبردی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان رضوی که در محل سالن جلسات پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاه خراسان رضوی برگزار شد، افزود: در این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاددانشگاهی به عنوان نهاد واسطه توسعه ای(مجری) فعالیت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در فاز جدید طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دنبال ایجاد و بهبود اکوسیستم کارآفرینی در مشاغل خانگی می باشیم، ایشان ادامه داد: دستگاه های اجرایی و نهاد های حمایتی در بعضی موارد به صورت موازی در بحث مشاغل خانگی فعالیت می کنند که اکوسیستم کارآفرینی به تجمیع این فعالیت ها کمک می نماید.

به گفته  مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، اکوسیستم کسب و کارهای خانگی شامل نظام توسعه مشارکت و فرهنگ کسب و کار، نظام توانمندسازی کسب و کارهای خانگی، نظام قانونی دارای سهولت انجام کسب و کار خانگی، نظام حمایت کننده و تسهیل کننده کسب و کارهای خانگی، نظام تامین مالی کسب و کارهای خرد و خانگی و نظام توسعه بازار محصولات و خدمات کسب و کارهای خانگی است.

دکتر سخدری عنوان کرد: متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند و افرادی که می‌خواهند از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بهره‌‍‌مند شوند، باید بومی استان مورد تقاضا باشند.

وی با بیان اینکه متقاضیان و پیشرانان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه http://inhb.ir/ ثبت نام کنند، گفت: بسیاری از فعالان مشاغل خانگی در فروش محصولات خود مشکل دارند که در این طرح جهاددانشگاهی وظیفه آموزش بازاریابی را به متقاضیان دارد ضمن اینکه جهاددانشگاهی با انعقاد تفاهم نامه با تعدادی از سامانه های فروشگاه‌ آنلاین به متقاضیان در فروش محصولات خود کمک خواهد کرد.
 

در ادامه، محمد امین بابایی، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، گفت: در فاز پایلوت طرح الگوی نوین مشاغل خانگی، بیشترین درصد متقاضیان متعلق به خراسان رضوی بود و در حال حاضر نیز در مراحل نهایی این فاز می باشیم.
 

وی ادامه داد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، به دنبال این هستیم تا سطح درآمدی تولیدکنندگان در این طرح را افزایش دهیم، علاوه بر این نیز در این طرح بحث افزایش کیفیت تولیدات را نیز دنبال می کنیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به متقاضیان تسهیلاتی پرداخت نمی شود.

اخبار