پنج شنبه# #،# #09# #تیر# #1401

نشست مشترک پژوهشکده گردشگری و مجموعه گردشگری هفت حوض

اشتراک گذاری

در حاشیه بازدید پژوهشگران پژوهشکده گردشگری از مجموعه گردشگری هفت حوض؛ نشست مشترک ریاست، مدیران و اعضا هیات علمی پژوهشکده گردشگری با معاون و مدیر روابط عمومی مجوعه گردشگری هفت حوض برگزار شد.
در این نشست اعضا به بحث و تبادل نظر درباره وضعیت مجموعه گردشگری هفت حوض گفت و گو کردند.

به گزارش پژوهشکده گردشگری دکتر آرش قهرمان با بیان این مطلب افزود: در انتهای نشست طرفین بر روی انعقاد تفاهم نامه ای  در ذیل دو محور توافق کردند.

وی گفت: محور اول) متناسب سازی ساختار سازمانی شرکت توسعه گردشگری شهرداری با ماموریت تعریف شده برای ان به بيانی ديگر جایگاه اين شرکت برای ماموريت کلانی که در حوزه گردشگری شهر مشهد تعریف‌شده  نياز به باز تعريف دارد . به طوری که اين  جایگاه نهادی بايد بتواند پاسخگوی الزامات آن انتظارات باشد.

دکتر قهرمان ادامه داد: در اين راستا تلاش خواهد شد  انتظارات و نيازها،  داده مبنا باشند و بر اساس داده‌های مأخوذ از نظرات شهروندان و گردشگران  اين مطالبات طرح شود . در يک چنين چهارچوبی ديگر اين انتظارات مديريتی ،نظر شخصی تلقی نمی‌شود و مدیریت کلان شهری در راستای پاسخ‌گویی بر مطالبات اين شرکت   می‌اید . در اين نگاه ، پژوهشکده گردشگری توان مشارکت  از ساده ترين نظرسنجی ها و نياز سنجی ها تا تدوين برنامه های استراتژيک را دارد .  و پژوهشکده می تواندند به عنوان بازوی علمی شرکت در اين امر مشارکت نمايد . 

وی با بیان اینکه محور دوم: ایده‌های سرمایه‌گذاری و مطالعات بازار است، افزود: که در قالب دو زير مجموعه  پيشنهاد شد؛ نخست مطالعات بازار و شناسايي ريسک های سرمايه گذاری طرح های توسعه ای و دوم  شناسايی ارزيابی تاثيرات اجتماعی ، زيست محيطی و حقوقی طرح ها ی توسعه ای.

دکتر قهرمان گفت: در پايان بنا شد در قالب یک تیم  پروژه‌هایی با جزئیات این دو تا محور در جلسه آینده با هدف تشکیل انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بلندمدت اقدام کنیم.

این نشست با حضور مهندس حاتمی، رئیس پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی و مهندس سجادی، معاون فنی- اجرایی مجموعه گردشگری هفت حوض برگزار شد.

اخبار