يک شنبه# #،# #10# #اردیبهشت# #1402
معاون دادستان مشهد: در فضاسازی شهر برای ماه رمضان کمکاری صورت گرفته است
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: ما در فضاسازی برای ماه رمضان کمکاری کردیم و صرفا بسته بودن رستورانها دلیلی بر انجام فضاسازی برای ماه رمضان نمیشود.
به گزارش پژوهشکده گردشگری به نقل از ایسنا سید هادی شریعتیار ۲۷ فروردین ماه، در سمینار «زیارت نوروزی، تکریم زائر در رمضان» که در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی به ما کمک میکند که از منظر پژوهشی و از حیث کمیت و کیفیت با مسائل مختلف آگاه باشیم. مسائلی که در این جلسه مطرح شد بیشتر در خصوص محدودیتهایی که برای رستورانها در ماه رمضان، حمل و نقل ایمن، امنیت شهر برای زائران، خوراک و ... بود که باید برای هر کدام از این مسائل به صورت تخصصیتر صحبت کرد.
وی افزود: تصور میکنم دلیل اینکه در بسیاری از مواقع که با مشکلاتی مواجه میشویم این باشد که به صورت جامع حرکت نمیکنیم و این امر باعث میشود که با مشکلاتی روبهرو شویم. همچنین بحث فضاسازی که در تمامی حوزهها وجود دارد باید به گونهای مشهود باشد که اگر فردی از آن مناسبت و یا هر برنامه دیگری که وجود دارد آگاه نیست با انجام یک فضاسازی متناسب بتوان فرد را از اخبار و مناسبتهایی که وجود دارد آگاه کند.
معاون دادستان مشهد تصریح کرد: فضاسازیهایی که شهرداری مشهد در زمان ایام نوروز انجام میدهد افراد مختلف حتی زائران و گردشگران را از یک مناسبت یا جشنی که قرار است اتفاق بیافتد مطلع میکند و این فضاسازی تاثیر بسیار زیادی در آگاهی افراد دارد؛ بنابراین باید برای ماه رمضان هم یک فضاسازی مناسبی صورت گیرد تا زائران و مجاوران نسبت به این مناسبت آگاه باشند، زیرا فردی که به سفر میآید ممکن است فراموش کند که ماه رمضان است و این امر باعث شود که حرمت روزهداران را نگه ندارند و منجر به ناراحتی از سوی روزهداران شود.
وی با اشاره به اینکه ما در فضاسازی برای ماه رمضان کمکاری کردیم و صرفا بسته بودن رستورانها دلیلی بر انجام فضاسازی برای ماه رمضان نمیشود، بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی مانند دبی، امارات و ... را مشاهده کنید از ۲ الی ۳ ماه قبل فضاسازی ماه رمضان را انجام میدهند و تمام شهروندان و مسافران از آغاز این ماه آگاه میشوند، متاسفانه ما در این زمینه ضعیف عمل کردیم و اگر به صورت جامع عمل نکنیم نتیجهای نمیگیریم.
شریعتیار عنوان کرد: اصناف، اتحادیهها و مجموعههای مختلف گردشگری باید در حوزه کاری خود و قبل از ماه رمضان تدابیر، فضاسازی و برنامههای خود را به ما ارائه کنند تا از برنامهها و راهکارهای آنها مطلع شویم و با برگزاری جلسات به نتیجه و خروجی قابل قبول دست پیدا کنیم. با توجه به اینکه امسال با مشکلاتی مواجه بودیم این امر باعث شد تا در سال آینده و آغاز ماه رمضان با یک برنامه منسجم و رعایت شرع و قانون بتوانیم اقداماتی انجام دهیم تا در شان زائران خدماتی را ارائه دهیم تا هیچ حرمتشکنی صورت نگیرد.
اخبار
- دکتر رفیعی از شکوفایی تا افول برند در مقاصد گردشگری گفت
- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
- مشاور عالی وزیر:
- عضو شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری:
- عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی پاسخ داد چگونه گردشگری میتواند در محیطی ناپایدار به تحول پایدار دست یابد؟
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- برگزاری سمینار خراسان تمدنی، مقاصد گردشگری و تحول پایدار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
