پنج شنبه# #،# #13# #مهر# #1402

پژوهشگر پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی: اقتصاد مشهد بر پایه حضور زائر و گردشگر است

اشتراک گذاری

عضو گروه پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: اقتصاد شهر مشهد یک اقتصاد خدماتی و بر پایه حضور زائر و گردشگر است.

به گزارش پژوهشکده گردشگری به نقل از ایسنا رضا رضوانی، ۱۰ مهرماه، در نشست علمی تخصصی «توسعه مسیر مبنای گردشگری» که به همت پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشهد یک شهر مقصدی و کانون گردشگری مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ میلیون نفر با وسایل نقلیه شخصی و ۴ میلیون نفر نیز با اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی به مشهد سفر می‌کنند، ادامه داد: ۳ کریدور اصلی منتهی به مشهد مسیرهای سبزوار-نیشابور- مشهد، مسیر بجنورد- قوچان- مشهد و مسیر فردوس- بجستان- تربت‌حیدریه- مشهد است.

رضوانی با اشاره به حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر در مشهد، گفت: اقتصاد شهر مشهد یک اقتصاد خدماتی و بر پایه حضور زائر و گردشگر است.

وی اضافه کرد: عمده زائران خارجی در مشهد عرب و از کشورهای حوزه خلیج فارس و یا عمدتا عراقی هستند، این در حالی است که مسیر اصلی زائران اروپایی در کشور شهرهای اصفهان و شیراز است.

همچنین یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این نشست به فعالیت ۱۶۲ اقامتگاه بومگردی در استان اشاره و تصریح کرد: منابع، زمانی تبدیل به جاذبه می‌شود که محل اقامت و حمل‌ونقل مناسب وجود داشته باشد.

انتهای پیام

اخبار