پنج شنبه# #،# #11# #مرداد# #1403

/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/ مهمترین ماموریت پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی شبکه‌سازی پژوهش‌هاست

اشتراک گذاری

 

سرپرست پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی شبکه‌سازی پژوهش‌ها و خدمات تخصصی گردشگری در سطح واحدهای مختلف جهاددانشگاهی کشور را مهمترین ماموریت این پژوهشکده برشمرد و تصریح کرد: پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی قطب و رکن این شبکه محسوب می‌شود.

به گزارش پژوهشکده گردشگری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد براتی به توسعه ارتباطات این پژوهشکده در سطح ملی در طی یکسال گذشته اشاره و عنوان کرد: تقویت روابط با بخش خصوصی فعالان حوزه گردشگری و متنوع سازی سبد درآمدی پژوهشکده از دیگر ماموریت‌های پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در طی این مدت بوده است.

به گفته وی، گسترده‌تر کردن و انتشار دستاوردهای پژوهشکده در قالب‌هایی همچون برگزاری نشست‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با فعالان اقتصادی و ... از دیگر ماموریت‌های پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در یک سال گذشته بوده است.

سرپرست پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی با اشاره به دریافت جوایز مختلف در حوزه پژوهش‌های گردشگری توسط اعضای پژوهشکده، بیان کرد:  جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث، کسب مقام برتر در مسابقه دیتاژورنالیسم 1402، گروه برتر جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی و .. از مهمترین دستاوردهای شاخص این پژوهشکده در سال 1402 به شمار می‌رود.

براتی ارائه گزارشات راهبردی و مدیریتی به مدیران استانی همچون همکاری در تدوین طرح تحول گردشگری استان، مدلسازی طرح کمی و کیفی زیارت مبتنی بر زائرین خارجی، طرح توسعه راهبردی-عملیاتی گردشگری استان و  اتمام طرح بازنگری مطالعات آمایش سرزمین استان خراسان رضوی را از دیگر دستاوردهای شاخص پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی ذکر کرد.

وی در خصوص دیگر دستاوردهای شاخص پژوهشکده گردشگری خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ارتباطی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، همکاری در اجرای همایش‌های گردشگری از جمله همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری با دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی و برگزاری پیش نشست همایش گردشگری و معنویت با دانشگاه علم و فرهنگ و اجرای موج دوم طرح پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های گردشگری ایران از مهمترین دستاوردهای پژوهشکده گردشگری بوده است.

سرپرست پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی بر توسعه شبکه ارتباطی و متنوع‌سازی خدمات قابل ارائه به عنوان مهمترین هدف این پژوهشکده در سال جاری تاکید کرد.

وی در خصوص برنامه های ارتباط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی با صنعت، اظهار کرد: ارائه گزارشات راهبردی و مدیریتی به مدیران اصناف حوزه گردشگری با تمرکز بر نیازهای بازار، ارائه خدمات و محصولات جدید با همراهی فعالان اقتصادی، تداوم برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با حضور فعالان زنجیره خدمات گردشگری و تقویت خدمات تخصصی گردشگری در پژوهشکده گردشگری از مهمترین برنامه‌های این پژوهشکده برای ارتباط با صنعت بوده است.

اخبار