شنبه# #،# #01# #مهر# #1402

کتاب "مبانی اقتصاد گردشگری و کاربردهای آن" منتشر شد

اشتراک گذاری

کتاب " مبانی اقتصاد گردشگری و کاربردهای آن" منتشر شد.

به گزارش پژوهشکده گردشگری کتاب " مبانی اقتصاد گردشگری و کاربردهای آن " به نویسندگی دکتر جواد براتی؛ عضو هیات علمی پوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی منتشر شد.

 

دکتر جواد براتی، عضو گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری گفت: این کتاب، نه‌تنها مفاهیم پایه اقتصاد گردشگری را بیان می‌کند (که عموماً شکل ساده‌شده‌ای از دنیای واقعی و ساختار موجود گردشگری در اقتصاد کشورها را شامل می‌شود و به‌صورت‌‌ انتزاعی است)، بلکه به مفاهیم واقعی‌تر موجود در اقتصاد گردشگری می‌پردازد (مفاهیمی همچون بازار ناقص، اطلاعات نامتقارن، خدمات آنلاین گردشگری و همچنین برخی از انواع کاربردها).

وی افزود: چارچوب طراحی و تدوین کتاب به‌گونه‌‌ای است که بیشترین همخوانی و تناسب را با دانش پایه اقتصادی دارد. ازاین‌رو، مبنای مطالعاتی برای دوره تخصصی دانشجویان اقتصاد در سطوح کارشناسی و بالاتر از کارشناسی می‌‌تواند قرار گیرد. فصل‌‌بندی کتاب به‌گونه‌‌ای صورت گرفته است که همخوانی و تناسب با ادبیات علم اقتصاد داشته باشد.

دکتر براتی گفت: فصل‌‌بندی کتاب با تفکیک فصول در درون بخش‌‌های مختلف از قبیل اقتصاد خرد گردشگری، اقتصاد کلان گردشگری و همچنین مجزاسازی کاربردها و مدل‌سازی اقتصاد گردشگری، صورت گرفته است. بسیاری از کتب تدوین‌شده در زمینه اقتصاد گردشگری، بر بررسی جریان روز و رفتار اقتصادی فعالان گردشگری در سطح بین‌‌الملل تمرکز دارند، درحالی‌که این کتاب بر مفاهیم بنیادی درک رفتار فعالان اقتصادی متمرکز است؛ ازاین‌رو، انتظار می‌‌رود گذر زمان نه‌تنها از کیفیت و غنای علمی این کتاب نکاهد، بلکه فرصتی را برای توسعه بهره‌‌برداری از آن فراهم آورد.

وی با تاکید بر منطبق بودن سرفصل های کتاب با رشته های مرتبط دانشگاهی افزود: وجه تمایز دیگر این کتاب با سایر کتب اقتصاد گردشگری، تمرکز آن بر «مبانی اقتصادی» است که آن را برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید خواهد ساخت؛ درحالی‌که خارج از سطح ورود دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی به مباحث اقتصاد گردشگری است. بااین‌حال، به‌صورت‌‌ عمومی نیز می‌‌تواند مدنظر دانشجویان و محققان رشته مدیریت جهانگردی نیز قرار گیرد.

 

 کتاب " مبانی اقتصاد گردشگری و کاربردهای آن " به نویسندگی جواد براتی و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شده است و علاقمندان به این کتاب می توانند کتاب را از سایت این انتشارات تهیه کنند.

کتاب " مبانی اقتصاد گردشگری و کاربردهای آن " در پلتفورم کتاب الکترونیکی فیدیبو نیز قابل تهیه است.

 

اخبار