يک شنبه# #،# #01# #خرداد# #1401
اپلیکیشن واقعیت افزوده (AR)
در صنعت گردشگری میتوان با استفاده از فناوریها جدید، کیفیت گردشگری را ارتقا داد، مدیریت و برنامه ریزی در عرصه گردشگری را تسهیل کرد و همچنین جاذبهها را به روشهای جذابتری معرفی کرده و مفاهیم مرتبط را آموزش داد. یکی از این فناوریهای جدید واقعیت افزوده (Augmented Reality) نام دارد، با استفاده از این فناوری میتوان دادههای مجازی از هر نوعی(متنی، تصویری، صوتی و گرافیکی) را به عالم واقعیت افزوده و به گونهای به آن الصاق کرد که گردشگر با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده اطلاعاتی فراتر از آنچه در نقشه و دفترچه وجود دارد در خصوص جاذبهها، رویدادهای فرهنگی و سایر موضوعات مرتبط را به راحتی و با جذابیت بیشتری دریافت کند. به این شکل که با اسکن کردن تصاویر موجود در دفترچه، اطلاعات تکمیلی در قالب سه بعدی، صوتی و متنی یا ویدئویی به کاربر انتقال داده خواهد شد.
اخبار
- بیست و هشتمین شماره فصلنامه علمی "مطالعات اجتماعی گردشگری منتشر شد
- امضای تفاهم نامه تحقیق توسعه بین پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی و شرکت همتا بامداد زیبنده
- /چالشها و فرصتهای بازار سوغات مشهد/
- راه اندازی کانال آپارت پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی
- دکتر رفیعی بر ضرورت برنامهریزی جامع برای ارتقای برند زعفران و توسعه بازارهای بینالمللی تاکید کرد
- گزارش تصویری بازدید دکتر میثم ظهوریان، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از فعالیتهای پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- پژوهشگران پژوهشکده گردشگری در میزگرد ایسنا
- /چشماندازها و آسیبشناسی صنعت گردشگری از دیدگاه پژوهشگران جهاددانشگاهی/
- سرپرست پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی:
- /چشماندازها و آسیبشناسی صنعت گردشگری از دیدگاه پژوهشگران جهاددانشگاهی/
- /چشماندازها و آسیبشناسی صنعت گردشگری از دیدگاه پژوهشگران جهاددانشگاهی/
- پژوهشگر پژوهشکده گردشگری؛