يک شنبه# #،# #11# #شهریور# #1403

/شناسايي ترجيحات نوظهور گردشگران/ دکتر قهرمان:

ارتقای رضایت گردشگران سبب تکرار سفر و افزایش بهره وری در هتل می شود

اشتراک گذاری

ارتقای رضایت گردشگران چون سبب تکرار سفر می شود افزایش بهره وری در هتل به دنبال دارد.

به گزارش پژوهشکده گردشگری آرش قهرمان، عضو گروه پژوهشی جامعه شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری و همکاران در مقاله ای با عنوان "شناسايي ترجيحات نوظهور گردشگران (مطالعه موردی هتل پنج ستاره بین المللی گلدن پالاس مشهد)"، به چگونگی پی بردن به لايه های عميق تر نيازها ، انتظارات و ترجيحات گردشگران در حوزه تجربه اقامتشان در يک هتل پرداخته است.

این تحقیق باهدف شناسايي ترجيحات نوظهور اقامتی گردشگران در حوزه اقامت شهر مشهد و بررسی نقش منابع انسانی در ارتقای بهره وری صنعت هتل داری صورت پذیرفته است.

داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده ازبین مهمانان این هتل در ایام هفته پایانی اسفند 1402 و ایام نوروز 1403با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است .

نتایج بدست آمده حاکی از آن است که با توجه به تکرار سفر بیش از 88 درصد از گردشگران بیش از 10 بار به مشهد سفر داشته اند. هرگونه سرمایه گذاری در خصوص نیروی انسانی و ارتقای رضایت گردشگران  چون سبب تکرار سفر می شود باعث سبب افزایش بهره وری در هتل می شود.

مقاله "شناسايي ترجيحات نوظهور گردشگران" که توسط دکتر آرش قهرمان، عضو پژوهشکده گردشگری به همراه مهدی آجیلیان و سیده زهره حسینی نگاشته شده است در نخستین کنگر علمی تخصصی هتلداری ایران که امروز 12 تیرماه 1403 در حال برگزاری است بصورت شفاهی پذیرش شده است.

 

 

اخبار