شنبه# #،# #19# #فروردین# #1396

فعالیت های جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروی قابل تقدیر است

اشتراک گذاری

به گزارش جهاددانشگاهی واحد استان قم، آیت‎الله محمدعلی گرامی چهارشنبه 16 فروردین ماه در دیدار با رئیس و معاونان این واحد، با تاکید براینکه باید در کنار فعالیت‎های فنی به مساله توسلات نیز توجه کامل داشت، گفت: مداومت بر دعای توسل در درمان بسیاری از بیماری‎ها و نارسایی‏ها از جمله نازایی بسیار موثر و امتحان شده و مجرب است.
این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از مشکلات آموزشی این است که افرادی که در رشته‎های تحصیلی خاص و دارای رتبه توان علمی نداشتند وارد این رشته‎ها شدند و به مراکز خاصی راه پیدا کردند که نتوانستند کارایی داشته باشند.
آیت الله گرامی تصریح کرد: باید بر حسب میزان هوش و ذکاوت و مهارت افراد، تحصیلات آنها را مدیریت کرد.
وی گفت: از نظر فرهنگی باید کاری کرد که فرهنگ معنوی در جامعه تسری و نفوذ بیشتری داشته باشد و در عرصه دانشگاه نیز باید سعی شود که جوانان خود را به سمت فرهنگ ارزشی خود سوق دهیم.
وی اظهارکرد: نباید کاری کرد که جوانان این قدر گرایش به غرب داشته باشند؛ برخی دیگر نیز به اشتباه همیشه در تحلیل‎های خود مقایسه زمان و مدیریت فعلی با زمان امام علی(ع) را در نظر می‎گیرند و حکم صادر می‎کنند درحالی که ماهیت این دو شرایط با هم متفاوت است پس نتیجه نیز متفاوت است.
آیت‎الله گرامی گفت: دانشگاه‏ها نیاز به تامین فرهنگ معنوی دارند اگر خوب تحقیق شود مشاهده می کنیم که برخی از دانشجویان اهل نماز نیستند؛ چنانچه برخی از جوانان غیر دانشجو نیز اهل نماز نیستند.
وی تصریح کرد: اگر کسی ایمان قوی داشته باشد ده برابر افراد دیگر کار می‎کند و به همین خاطر است که ایمان در هر کاری از جمله درس و تحصیل و فعالیت‎های دیگر نقش کلیدی دارد.
آیت‎الله گرامی با تاکید بر اینکه ارتباط دوستانه اساتید با جوانان بسیار مهم است، گفت: شاگردان باید از مصاحبت با استاد لذت ببرد؛ امام صادق(ع) در سفارش به ابوبصیر که به سفر تبلیغی بصره رفته بود فرمودند که نوجوانان را دریاب که آنها به هر خیری نزدیک تر هستند.

اخبار